donderdag 16 april 2015

Chess Sweater...

koning langwimper vroeg al heel lang om nog eens iets voor hem te maken...
toen ik de chess sweater zag in LMV, wist ik onmiddellijk dat dit een ideale sweater voor hem was. alleen de geschikte stof en wat tijd ontbraken...

ik nam maat large en die zit hem perfect. al zeg ik het zelf: het staat hem ontzettend goed!

helaas kan ik al bijna opnieuw beginnen want de stof is horrible... ik bestelde online en voelde al direct dat de stof 'brol' was (13-15euro/meter - niet duur maar ook niet spotgoedkoop - en in een bekende webshop gekocht). het voelt erg synthetisch aan de goede kant van de stof en het lijkt alsof het bovenste laagje een soort mousse nylon kous is. in dat bovenste laagje zitten er dan ook binnen de kortste keren haperingen en 'ladders' zoals bij een echte nylon kous... ondertussen is de pull na 1x wassen en een paar keer dragen al ondraagbaar geworden... gewoon met je nagels of een velletje aan je nagelriem aan de stof blijven hangen en er is een hapering in...
ik probeer de mouwen te behouden en een nieuw middenstuk te knippen in gewone zwarte sweaterstof.
helaas kocht ik de stof ook nog eens in het donkerblauw... echt jammer want de stof vind ik voor de rest wel erg mooi met die doorstikking.
(ik weet trouwens niet of de stof van in LMV ook dezelfde soort stof is of niet?)

de stof van de mouwen komt van bij petite couture en is gelukkig wel echt top kwaliteit!
(ik vertel er bewust niet bij welke webshop helaas de slechte stof leverde, want het is niet mijn bedoeling om iemand hier zwart te maken of een slechte naam te bezorgen... er kan altijd iets fout gaan en missen is menselijk.)

ik maak de chess sweater zeker binnenkort nog eens opnieuw!! eenvoudig en snel te maken, manlief staat goed met het model en lekker warm en casual...









10 opmerkingen:

  1. Heel tof resultaat! Ik zag dit soort stof op het stoffenspektakel en had ook een erg synthetisch gevoel ... Jammer, maar hé, jouw idee om los te maken en opnieuw te beginnen moet zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook enorm getwijfeld over de stof , had ze online zeker besteld mocht ik ze niet in de stoffenwinkel achter de hoek hier gevonden hebben .
    Maar toen ik ze vast nam , sloeg de twijfel ook toe . Toch goed dan dat ik me in kon houden blijkbaar . Maar wel echt stom voor jou , want het is echt een leuke sweater en hij past perfect bij jouw koning Langwimper .
    Uit de mouwen nog een legging voor de mini´s recupereren ? En die sweater zéker nog eens opnieuw maken in degelijkere stof !
    o en de sunny pants staat je héél mooi , echt super !
    Groetjes ,
    Mimi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, die foto waar je man met zijn hoofd in zijn handen ligt, hilarisch! Maar je hebt gelijk, hij staat er geweldig mee! Die stof, is dat niet eerder een soort van doorstikte voeringstof (voor winterjassen dus) ipv echt als hoofdstof te gebruiken? Wel echt super jammer! Ik kocht vorige week ook een stofje dat heel anders was dan ik het me had voorgesteld, en das balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik wil niet op de foto! julia heeft het van niet ver! maar afgezien daarvan, schoon resultaat.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zonde van de stof! Maar anders inderdaad wel heel leuk, het staat hem! Ik zal het de MDH maar niet tonen. Die vraagt ook al zo lang wanneer hij eens iets krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh zo zonde van die stof! Voor dat geld mag het al wat degelijk zijn toch vind ik! Maar het staat hem wel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wordt de Chess ook vaak gedragen... zonde van je werk -wat lelijk zeg, die stof!- Op naar een nieuw exemplaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tof tof tof! zal dat hier maar niet laten zien thuis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Net dezelfde stof gekocht en chess sweater mee gemaakt en zoals je zegt: verschrikkelijke stof!!

    BeantwoordenVerwijderen