dinsdag 17 februari 2015

Easy Peasy Tuniek...

ik maakte maat 5 jaar, maar dat viel precies een beetje groot uit...
als ik nu eens slank was geweest en als het een meer aansluitend model zou zijn, dan paste ik er zelf in denk ik -  als als als was, that is... :-)

hoewel het een wijd model is, zijn de mouwen nu nog te lang (ipv 3/4 mouwen een lange mouw momenteel) en eigenlijk is het shirt ook te ruim op de schouders en in de taille.
julia is redelijk groot voor haar leeftijd (P97 voor lengte alsook P97 voor gewicht) maar in dit shirtje lijkt ze wel een kabouter doordat het zo groot is...
perfect voor volgend jaar!
en nu hebben we toch vooral zin in lente kleren, dussss...

ik kreeg een leuk kadootje van mijn langwimper en ik naaide hiermee voor de eerste keer een prachtige zoom in dit shirtje! ik liet tricot dikwijls voor wat het was omwille van het omzomen met een horror tweelingnaald. nu kan ik ondertussen mijn coverlock al niet meer missen en ik kijk al uit naar een volgend tricot projectje met stofjes van hier, petite couture: mijn nieuwe favoriet.

stofje: dikke tricot, bijna sweater kwaliteit (valerie raadt echter aan om een soepel dun stofje te gebruiken voor dit model), alweer via de stockverkoop van een confectiebedrijf (via mijn schoonzusje)
patroon: boek remi & cosette
broek: patroon jacob zonen 09





verliefd op haar poepje in deze broek!







4 opmerkingen: