maandag 9 juni 2014

Plage Julia...

vorig jaar maakte ik de fout om heel veel dingen tegelijk al te knippen en dan niet meer in elkaar te naaien...

(heb zo ergens ook nog een geel zomerjasje maat 2 of 3 jaar liggen met de prachtige zwanenstof als voering, waar julia dus niet meer in kon tegen dat ik het eindelijk in elkaar gezet had... of neen, eigenlijk was het zelfs mijn mama die het nog in elkaar gezet heeft, uit pure hartzeer dat ik het daar liet liggen... ongedragen dus!)

ook dit kleedje knipte ik toen ergens in de paasvakantie en naaide het pas de laatste week van augustus in elkaar. daardoor heeft julia het toen slechts 1x aan gehad... oeps!

behalve dat het nu wat te kort is, kan julia er nog in, jeujjj!
goed genoeg om in de tuin (lees: haar strand oftewel 'plage julia') te spelen.
of als het volgend jaar nog wat korter wordt, misschien als topje over een jeansshortje?

onlangs staken we onze tuin in het nieuw, met onder andere vooral een heuse speelzone voor de kids.
een ganse zandstrook werd voorzien waar we de schommel ook in zetten en er reeds een kuil gegraven werd voor de inbouwtrampoline die volgt.
de strook werd in een vloeiende lijn afgezet met siergrassen en bamboe, zodat na verloop van tijd deze zone wat afgeschermd is van de rest van de tuin.
achteraan maakten we ook nog een terrasje in 'hun strook'.

doordat julia haar huisje weggeblazen was door de windhoos van vorig jaar en ze het zo ontzettend miste, maakte baba samen met papa een soort van winkeltje/huisje onder het platform van de glijbaan. daar verkoopt julia nu ijsjes...


het flamingostofje weet ik niet meer van waar, ik denk bambiblauw of zo?
oude licht mintgroene knopen uit mijn knopenkast
afgewerkt met fluo roze zigzag band uit de stoffenkamer en omgezoomd met een fluo rolzoompje
patroontje uit home made mini couture












12 opmerkingen:

  1. Tof! Echt zo'n meisjemeisje-kleedje :-). (En dat veel knippen en weinig afwerken; helaas héél herkenbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Zowel kleedje als meisje! En hoe leuk dat jullie zo'n mega grote zandbak in de tuin hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo een bruine bees, die Julia. Je ziet dat Plage Julia veel zon krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt te mooi om gewoon maar thuis van te genieten. Het topje lijkt me een prima idee voor volgend jaar. Maar dit jaar moet je misschien een strook mint of roze proberen te scoren en onderaan toevoegen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof! Idd, niet alleen thuis laten rondslingeren. Ik vind het nog prima kunnen zo, en volgend jaar las topje al helemaaç

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En wat een zalige speelplaats!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattige dochter met een heeeele mooie jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk kleedje! Vind dat wel schattig zo wat korter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat is ze al mooi bruin zeg! Heb jij geen schrik dat die zandstrook de lokale kattentoilet is? Met ons 2 poezen is dat niet te doen eigenlijk... Maar i kwil wel graag een zandbak die ik kan afdekken voor mijn meisjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schoon zeg ! (en die speelzone ... wat een zaligheid !)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat staat het haar mooi! Ze kan dat wel af, dat fluo roze tegen haar bruin velleke!
    En wat een speelparadijs zeg!

    BeantwoordenVerwijderen