zondag 16 november 2014

Jacob...

eindelijk!! het patroon ligt hier al van tijdens het 'Van Katoen' tijdperk klaar, maar het is er om de één of andere reden nooit van gekomen. net zoals de andere patronen van zonen09: ik heb een 'Ole' aan leon beloofd, maar dat blijft hier ook maar liggen, nochtans werd de stof en het patroontje al klaar gelegd... sinds deze zomer eigenlijk al... oeps!

ik hou erg veel van het retro gehalte van de broek, het doet me zo erg aan mezelf denken als puber! ik had net dezelfde patte d' éléphant in paarse velours als julia nu, gemaakt door mijn mama destijds en ook gecombineerd met de dr. martens schoenen die nu ook weer 'in' zijn... :-)

eigenlijk maak ik maar zelden broekjes, julia draagt liefst jurkjes en rokjes...
af en toe koop ik een broek voor haar in de winkel, maar dan heb ik altijd hetzelfde probleem: haar buik en taille! alle broekjes zijn voor haar te smal en spannen teveel waardoor ze broeken nog minder leuk vindt... vandaar een broek 'op maat' en zoals ze gevraagd had 'met elastiek en zonder rits en knopen' (des te makkelijker en sneller voor mij).
er zullen hier nog broeken volgen... de volgende op mijn lijst is 'de menerenbroek' uit valerie haar boek.

ik heb de laatste tijd erg veel genaaid, maar julia heeft zelden zin om te poseren helaas....


stof: rommelmarkt
patroon: jacob van mamasha (maat 6 jaar)
schoenen: dr. martens in zwart lakleder










7 opmerkingen:

  1. Hoewel paars niet echt mijn kleur is, vind ik deze prachtig! En de broek zit haar als gegoten! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon, met die lakleren dr martens eronder ook helemaal hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier krak hetzelfde probleem jong met broeken ui tde winkel! Ze moet zeker een 122 a 128 hebben in haar taille, maar die zijn haar koeien te lang. Maar kleine maten spannen aan heet buik en aan heer benen en dat kan ze niet af. Ook het skinnybroekentijdperk is een ramp om broeken voor Mila te vinden. Zelf maken is de enige oplossing. Ik zoek nu wel nog naar soepele jeans in een schoon jeanskleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. één van de eerste patronen die je me ooit hebt aangeraden :-)
    ze staat er knap mee!

    BeantwoordenVerwijderen