dinsdag 23 september 2014

Louisa Dress, again...

julia is gek op zakjes en ik ben gek op de louisa dress van compagnie m.

dat model staat haar zo goed vind ik en deze stof was er ideaal voor.

ik kan niet echt zeggen wat voor stof het is, het is een soort stijve maar dunne crêpe achtige diolen stof (maar niet rekbaar). het is in elk geval een oud stofje uit mijn voorraad, weet niet meer van waar precies...

ik maakte deze keer al maat 6 jaar, hoewel julia nog 4 jaar moet worden in december...
ik maakte de jurk wel flink wat korter omdat ik daar wel van hou bij dat soort retro jurkjes.

ik werkte de zak af met donkergoud paspel en oude gouden knopen, die wat opgaan in het geheel van de drukke print.

het jurkje werd volledig gevoerd met een dunne gele katoen van bij de strik in ledeberg en achteraan een blinde rits.

bruine croco veterschoentjes van eli van bij raaf & vos natuurlijk.


zo met haar haren los lijkt ze plots zoooo groot... helaas...












10 opmerkingen: